De vertaling van een missie naar middelen die werken

+
Bekijk live site
Datum
2009 - heden
Sector
Non-profit
Services
Branding
Video
Website
Content
Marketing
+
Kili Kids for Climate in Beweging

Al meerdere jaren werken we met trots samen met de Greenmanjaro Foundation, een stichting die zich inzet voor kinderen in het Tanzaniaanse dorpje Moshi, aan de voet van Mount Kilimanjaro. De stichting focust zich op bewustwording rondom gezond leven, voeding en klimaat  en dat met een praktische, inspirerende én speelse aanpak. Onze rol? Het helpen vertellen van hun verhaal. Van campagnes tot lesboeken, van visuele identiteit tot crowdfundingsacties. We mochten aan de meest bijzondere projecten meewerken.

+
Van visie naar actie

Wat Greenmanjaro uniek maakt is hun hands-on aanpak. Niet praten óver de toekomst, maar deze letterlijk samen met kinderen bouwen. Alles komt samen: educatie, duurzaamheid, zelfredzaamheid en plezier. Dit kreeg vorm in hun zelf opgerichte Kili Kitchen, een centrale plek vol geur, kleur en groei.

+
Educatie als blijvende investering

Een ander belangrijk hoofdstuk in onze samenwerking kwam tot leven in de vorm van een bijzonder lesboek, wat we zowel in het Engels maar ook in het Swahili hebben geleverd. Een kleurrijke en interactieve publicatie waarmee kinderen op een laagdrempelige en speelse manier leren. Geen statisch boek, maar een visueel en inhoudelijk rijk document dat uitnodigt om mee aan de slag te gaan.

+
Een festival vol verandering

In mei van dit jaar volgde het absolute hoogtepunt van de samenwerking: de organisatie van het allereerste Kili Kids Climate Festival. Een feest dat twee dagen lang Moshi in het teken zette van klimaat, voeding, muziek en verbinding. Maar liefst 1500 kinderen kwamen samen op een locatie vol workshops, optredens, activiteiten en natuurlijk (gezond) eten.

+
De samenwerking gaat door

Wat begon als een lokaal initiatief, is inmiddels uitgegroeid tot een groeiende beweging. Onze rol als creatieve en strategische partner ligt niet in het sturen, maar in het versterken. Door hun missie te vertalen naar middelen die werken: van visuele identiteit tot campagnes, boeken en evenementen.